apabila sedikit nikmat kesihatan ditarik

assalamualaiikum

 apabila sedikit nikmat kesihatan ditarik  - masa petang tu raya nya masih okew. lepas magrib tu dalam pukul 7.50pm.. rasa macam tak larat sangat. tak tau masa mana terlelap.. pastu adik kejutkan tanya nak makan ke tak. memang rasa lapar.. tapi tak larat sampaikan nak mengiring pun ambik masa.. nak alihkan  tangan.. nak ambil phone sebelah bantal mungkin sampai kot seminit. bagitau lar juga kat kawan yang aien tak sihat. sebab takut ada something urgent.. boleh dia tolong explain.. tapi... ramai plak yang concern pasal kesihatan kita.. thanks kawan-kawan yang support.. kita hanya mampu senyum.. seriously pagi tadi baru mampu reply.. terharu ada kawan macam korang..

tak sure pukul berapa tersedar.. masa tu lapar sangat.. sebab petang tu makan jagung je.. tengok atas meja ad nasi goreng.. thanks adik.. walaupun kita kongsi makanan kita dengan semut.. lepas tu duduk dalam 5 minit.. sambung tidur.. alhamdulillah bangun pagi tadi deman dah makin berkurang. badan pun rasa dah semakin cergas bergerak. walaupun masih tak fully recover kita dah mampu bergerak.



bila kita tak sihat kita mesti nak orang yang kita sayang ada bersama kita.. nak dia ambil berat pasal kita.. nak dia sentiasa tanya pasal kita..tiap waktu kita cek hp... tapi.. kita lupa yang Allah sentiasa ada dengan kita.. sentiasa ingat kita.. sentiasa dekat dengan kita.. Allah tarik sedikit nikmat kesihatan supaya kita sedar kesihatan yang kita kecapi adalah nikmat dari Allah..Allah nak kita bersyukur dengan kesihatan yang sebelum ni.. semoga dengan rasa sakit ini dapat menghapuskan dosa-dosa kecil yang kita kian alpa..





0 Komentar untuk "apabila sedikit nikmat kesihatan ditarik"

 
Copyright © 2014 aien hermionie - All Rights Reserved
Template By Catatan Info