kursus remaja permata 2014

assalamualaiikum 

Kursus Remaja Permata 2014 - sebenarnya kursus ni dah lama dijalan kan.. tapi hari ni baru nak update. tak pe lar kan.. erm aien dari dun kijal dan ditempatkan di pupuk semangat, teluk kalong. tempat nya memang cantik ada pantai.. nanti aien share gambar-gambar kat pantai..

hari pertama, dimulakan dengan aktiviti pendaftaran perserta. lepas siap perlantikan penghulu, penghuluwati serta iman semua dibenarkan untuk masuk bilik. bilik aien 4 orang je. jadi sangat selesa sepanjang disana.petang tu just acara perasmian. disebelah malam pula ada bacaan yaasin dan solat berjemaah. lepas insyak tu ada aktiviti serta pembahagian kumpulan. kumpulan aien kumpulan left. adnan. setiap kumpulan kena mencipta bendera dan motto. setiap kumpulan juga diberikan barang amanah.

bendera kumpulan aien dan ayam sebagai barang amanah





hari kedua, kursus remaja permata 2014 dimulakan dengan kawad pagi. perkara yang paling lucu apabila ada ayam dari kumpulan lain terlepas. main kejar-kejar ngan ayam.. hehe..
lepas dah siap breakfast, semua berkumpul di dalam dewan dengan acara pembetangan sesi pertama bermula. untuk sesi ni kami dikehendaki membentangkan logo dan bendera kumpulan. petang tu ada acara cam treasure hunt. kumpulan aien kumpulan 9 jadi memang antara kumpulan last yang selesaikan tresure hunt. setiap perhentian tu ada  aktiviti yang dilakukan antaranya nyanyian dan tarian. last sekali kami dikehendaki memasak makanan yang diberikan.. antara barang-barang yang diberikan adalah telur, kobis,ikan masin,minyak, kunyit,lada mesin,santan dan bahan berasa.
 
semasa ektiviti tresure hunt

barang-barang yang diberi
tukang masak yang best


taraa.. ini lar masakan dari kumpulan aien..

first time makan dalam dulang.. ramai-ramai satu kumpulan.. haa.. gulai ayam tu adalah ayam yang diberikan..


malam tu ada aktiviti LDK.. tajuk yang agak seronok untuk dibincangkan. banyak jugak soalan-soalan panas yang ditanya.


okew lar setakat ini dulu untuk kali ini ye.. nanti aien update lagi untuk part 2. bukan apa panjang sangat pulak nanti awk-awak tak bosan lak kan. gambar-gambar kumpulan akan dipublish pada entry yang akan datang.



0 Komentar untuk "kursus remaja permata 2014"

 
Copyright © 2014 aien hermionie - All Rights Reserved
Template By Catatan Info