cara-cara untuk daftar paypal mengunakan debit kad rhb versi bahasa melayu

assalamualaiikum

paypal nie mesti tak asing lagi  pada pengemar-pengemar shoping online luar negara.. bukan itu sahaja kebanyakan syarikat pengiklanan dari luar negara biasanya akan membayar para pengiklan dengan mata wang usd.. maka kalau kamu ada akaun paypal maka mudah lah.. hari nie aien baru daftar akaun paypal nie.. jadi aien nak share lar sedikit cara-cara untuk daftar.. mudah je sebenarnya..
tapi sebelum tue pastikan anda daftar online banking rhb tue dulu ye..

1. Jom mulakan..pergi ke akaun PAYPAL


2. tekan butang SIGN UP

3. pilih negara anda dan tekan butang GET STARTED untuk premier. seperti yang dibulatkan warna purple tue..


4. isikan butiran diri anda selengkapnya.. pastikan semua adalah maklumat yang betul dan bukan yang rekaan.. kata abam tuah sebab nanti kalau ada apa-apa urusan senang. 


 nie adalah contoh nak isi detail tue..



5.dah siap isi tekan butang AGREE AND CREATE ACCOUNT

6 . lepas tue tekan butang continue kat bahagian RHB bank akaun. macam yang kat bulatan purple kat bawah tue


7. nanti bila dah tekan continue tue dia akan keluar yang macam kita nak top up duit ke akaun paypal tue.. kat situ anda boleh lah nak masukan seberapa jumlah untuk anda top up ke dalam akaun paypal. pilih lar anda nak top upkan dalam rm ataupown usd top up disini bermaksud kita akan transfer duit kita ke dalam akaun paypal.. tak perlu lar banyak2 untuk permulaan.. cukup lar sekadar 5-6 usd je. lepas kita masukan jumlah tue tekan recalculate..dia akan paparkan jumlah sebenar dalam rm kat bawah tue.. aien top up ke usd tadi sebanyak 8usd.. jumlahnya dalam rm25 cam tue lar.. lepastue tekan submit.

8. akan keluar satu pop up ke portal rhb. masukan macam biasa anda nak log in rhb online tu. lepas tue just proceed macam biasa kita  nak trnsfer tue. nanti lepas kita submit. last skali akan keluar.. macam kat bawah tu..klu ras nak print. print lar.. klu tak nak just tekan close.. jangan pangkah plak tau.. ingat tekan butan close macam kat gambar tue. nanti dia akan terus ke akaun paypal.


9. pergi kat butang ACCOUNT  tengok kat sebelah kanan.. ada satu notification untuk kamu verify alamat email. tekan kat situ. nanti dia akan hantar email untuk pengesahan pada anda.

10. buka satu tab baru. log in email yang kamu daftar untuk paypal tue. tengok email dari service@intl.paypal.com  pastu tekan comfirm email macam gambar kat bawah tue.




11. lepas tue anda boleh lar update maklumat kat bawah n tekan submit.

11. okew siap!!! anda dah boleh gunakan akaun pay pal anda. tapi dia hanya limit hingga 100 000usd.. kalau nak hilangkan limit tue.. just verifykan akaun anda. pergi kat account..tengok kat notification.. tekankan Confirm my debit or credit card.anda memerlukan no 4 digit. boleh dapatkan kat bank statement anda.nanti pihak bank akan cas rm 10. bila semuanya berjaya..klu ada apa2 yang tak faham.. boleh tingalkan komen kat bawah.. :)


 nota kaki: totorial yang aien buatkan ini adalah untuk penguna rhb.. klu anda nak mendaftar untuk yang debit/kredit card yang lain contohnya   maybank.. rasanya lebih kurang sama.. atau anda boleh rujuk totorial sini.. totorial tue aien guna masa aien nak daftar aien punya paypal.. tapi versi indonesia.. :)



amaran sekeras batu : mohon jangan duk curi gambar2 kat atas sewenang2 nyer okew..  penat tau duk crop sana sini..klu nak just bg tau.. sesunguhnya saya seorang yang pemurah!! ececece... 



kalau korang rasa totorial nie berguna.. tekan sini
aien nak menang mp3 dari fatin diana.. sebab mp3 aien rosak..meh lar singgah sini jap.. sini pastu tekan banner tue..


1 Komentar untuk "cara-cara untuk daftar paypal mengunakan debit kad rhb versi bahasa melayu"

 
Copyright © 2014 aien hermionie - All Rights Reserved
Template By Catatan Info